آفتاب درزنجير

موقع دفع بلیه و یا زود برآمدن حاجت

بارالها سپاس تراست بر حسن تقدیر تو و بدانچه از بلاء و گرفتاری از من دور گردانیدی، پس نصیب مرا از رحمت خود منحصر به عافیتی که در دنیا، به من دادی مکن که (در آخرت) به خاطر آنچه دوست دارم بدبخت شوم و دیگران بدانچه مرا ناخوشایند است نیکبخت شوند.
و اگر این عافیت که من روز را به شب و شب را به روز در حال برخورداری از آن میگذرانم در آخرت برای من بلائی تمام نشدنی و بار سنگین و بر طرف نشدنی خواهد بود. پس آنچه را که برای من به تأخیر انداختهای پیش فرست و آنچه را مقدم نمودهای به تأخیر انداز (اگر راحتی و عافیت دنیا موجب گرفتاری آخرت شود بهتر است که در دنیا گرفتار شوم و در آخرت آسایش و عافیت داشته باشم زیرا که) آنچه به فنا و زوال انجامد بسیار نیست و آنچه جاویدان و همیشگی است اندک نباشد، و به محمد و خاندانش درود بفرست.
برگرفته از کتاب حضرت سجاد علیه السلام نوشته: فضل الله کمپانی

[ شنبه 14 تير 1393برچسب:, ] [ 11:42 ] [ مريم ] [ ]
حق متعلم برمعلم

 حق جاهل برعالم یا متعلم برمعلم آنست که بداند خداوند متعال اورا امام و راهنما قرار داده است به جهت علمی که به او عطا نموده است وکلید خزانه حکمت را به دست او داده است ؛ پس اگر با آنها که نمی دانند احسان و نیکی نمود و از علمی که خداوند به او عطا نموده با مهربانی به آنها آموخت و در نصیحت و راهنمائی آنان بـا صبر و حوصلـه قدم برداشت؛ و برای نجات جامعه از جهـل و نادانی ؛از خزانهء علمی که خدا در اختیار او گزاشته است انفاق کرد ؛ ایـن عالم ومعلم هدایت شده و هدایت گر است و از روی اعتقاد و ایمان ؛ خدمتکار جامعه انسانی است . اما اگر از آنچه می داند انفاق نکند و علم خود را از دیگران دریغ بدارد ؛ خیانتکار بوده و نسبت به خلق خداوند ظالم محسوب می گردد .

 

imam sajjad 049

[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, ] [ 14:46 ] [ مريم ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه