آفتاب درزنجير

آشنایی با علوم خطرناک

روزی مردى به حضور امام سجاد (که سلام خدا بر او باد) آمده و از امام چندتا سوال کرد و از آن حضرت پاسخ سوالهایش را گرفت. وقتی مرد جوابش را گرفت، از پیش امام مرخص شد، ولی چند قدمی بیش نرفته بود که دوباره نزد امام بازگشت و سوال دیگرى را مطرح نمود، و گویا تصمیم داشت همچنان به سوالات خود ادامه دهد.
امام سجاد(ع) براى آنکه به او بفهماند، دانستن براى عمل کردن است، نه انباشتن، رو به او کرد و فرمود: در کتاب مقدس “انجیل” نوشته شده است : مادام که به آنچه می‌دانید، عمل نکرده‌اید، از آنچه نمى توانید نپرسید[ و به دنبال افزایش علم خود نباشید]، زیرا اگر به اندوخته‌هاى علمی، عمل نگردد، حاصلی جز کفر و ناسپاسی برای صاحبش نداشته و موجب دورى او، از خداوند مى‌گردد.

 

 

[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:8 ] [ مريم ] [ ]
امام جواد(ع): افزونی نعمت از جانب خداوند بریده نشود تا شکرگزاری از سوی بندگان بریده شود.

آسمان معرفت ، گنج سخا ، دریای جود
شهر فضل و دانش و بخشش بیاید در وجود
در شب میلاد مسعود شه خوبان جواد
حق به روی عالم و آدم در رحمت گشود

«تولد امام جواد (ع) برشما مبارک باد»

 

[ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 19:12 ] [ مريم ] [ ]
راز محبوبیت اجتماعی امام سجاد (ع)

محمّد بن مسلم بن شهاب زهریروزی با حالتی افسرده و اندوهگین بهحضور امام سجاد علیه السلام آمد. وقتی امام، علّتناراحتی وی را پرسید، گفت: «اندوه من ازسوی برخی مردم، به ویژه افرادی است کهبه آنان خدمت کرده ام؛ ولی آنها برخلافانتظارم به من حسد ورزیده و در اموالمچشم طمع دوخته اند.» آن حضرت، رهنمودهایراهگشایی به وی ارائه فرمود و سپسافزود: «اِحْفَظْ عَلَیْکَ لِسانَکَ تَمْلِکُ بِهِاِخْوانَکَ؛ از زبانت مواظبت کن، همهدوستان و آشنایانت در اختیار تو خواهندبود [و تو را دوست خواهند داشت].» سپس فرمود: .....

ادامه درادامه مطلب

 


ادامه مطلب
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 19:2 ] [ مريم ] [ ]
روز معلم مبارک

کارت پستال های تبریک روز معلم

[ جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 22:11 ] [ مريم ] [ ]
حق شریک

حق شریک آنست که در غیابش کفایتش کنی و در حضورش خود را با او مساوی حساب نمائی و هیچ وقت بدون تصمیم او تصمیم نگیری و به نظر خود بدون مشورهء با او عمل نکنی . حافظ مالش باشی؛ و از خیانت به او در امور بزرگ و کوچک پرهیز نمائی زیرا که به ما رسیده است ” دست خداوند با شرکاء است؛ تا وقتیکه به هم دیگر خیانت نکنند ” و قوتی نیست مگر به خداوند متعال .

 

رساله حقوق امام سجاد(ع)

 

 

[ پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 15:35 ] [ مريم ] [ ]
توجه امام سجاد (ع) در‌ نماز

امام سجاد علیه السلام در‌ حال نمازبود که‌ فرزندش در‌ چاه افتاد.مردم متوجه شدند ‌و‌ سر‌ ‌و‌ صدا بلند کردند ‌و‌ با سعى ‌و‌ تلاش بچه را‌ از‌ چاه بیرون آوردند ‌و‌ همچنان امام علیه السلام در‌ حال نماز بود. وقتى نماز به‌ پایان رسید به‌ او‌ گفته شد چرا با‌ افتادن بچه در‌ چاه نماز را‌ تمام نکردى ‌و‌ به‌ نجات فرزندت نشتافتى ؟ حضرت فرمود: من‌ متوجه نشدم زیرا با‌ پروردگار بزرگم مشغول مناجات بودم

 

[ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 9:41 ] [ مريم ] [ ]
بهترین اثر فارسی در رابطه با امام سجاد (ع)

تا آنجا که صاحب این قلم به تفحص پرداخت، در زمینه شناخت حضرت سجاد علیه السلام کارهای خوب و مفیدی به زبان فارسی منتشر شده و هرکدام از جهاتی ارزشمند است. اگرچه نسبت به وظیفه ای که بر عهده اندیشمندان امت اسلامی است، کار بسیار اندک و ناقص است; ولی جامع ترین و بهترین اثر به زبان فارسی، کتاب «امام سجاد علیه السلام; جمال نیایشگران »، تحقیق گروه تاریخ بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی و نگارش جناب آقای احمد ترابی است. گرچه هنوز و تا قیام قیامت در سطوح گوناگون و به زبان های مختلف و در قالب های متنوع آثار جدیدی درباره آن بزرگوار باید تولید و منتشر گردد.

[ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 9:37 ] [ مريم ] [ ]
دعایی کوتاه ازصحیفه سجادیه
     

 

[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 16:55 ] [ مريم ] [ ]
نماز از دیدگاه امام سجاد (ع)

ابن دینار گفت : ‌من‌ ‌در‌ خدمت امام سجاد ( علیه السلام ) نشسته بودم که مردی وارد ‌شد‌ ‌و‌ بی ادبانه ‌به‌ امام ( علیه السلام ) گفت :
می دانی که چگونه نماز می خوانند ؟
من قصد کردم که ‌او‌ ‌را‌ بزنم ، ولی امام مانع ‌شد‌ ‌و‌ فرمود :
صبر کن ای ابا جازم ! که عالمان بردبارند .
آن گاه روی مبارک ‌به‌ سؤال کننده کرد ‌و‌ فرمود :
بلی می دانم که چگونه نماز ‌را‌ ‌به‌ جای آورم .
سائل گفت : پیش ‌از‌ نماز چند چیز ‌بر‌ ‌تو‌ واجب است ؟
امام ( علیه السلام ) فرمود : هفت چیز : طهارت گرفتن ، پوشیدن عورت ، جای سجده پاک داشتن ، وقت شناختن ‌و‌ عددهای ‌آن‌ ‌را‌ دانستن ‌و‌ جامه ‌را‌ پاک ساختن ‌و‌ روی ‌به‌ سوی قبله کردن .
سائل گفت : ‌به‌ ‌چه‌ نیت ‌از‌ خانه بیرون می آیی ؟

-ادامه داستان درادامه مطلب


ادامه مطلب
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 16:41 ] [ مريم ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه